THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, December 8, 2010

hari aku

sikap demikian membuatkan aku berkata dlm ht:

inilah hr nya aku masih berpeluang utk mengatakan yg baik2 shj, menghindari ckp kotor, tdk akan mencela, mengherdik dan bercakap mengenai keburukan org lain. hanya hr ni aaku berpeluang mengemas rumah, tolong mak dan ayah. dan krn hr ni sj aku akan hidup, jd aku akan memerhatikan kebersihan tubuhku, kekemasan penampilanku, kehalusan tutur kata dan perilaku.

jk aku hanya diizinkan utk hidup cuma hr ini, aku akn berusaha sekuat tenaga utk taat kpd perintah Allah, mengerjakan sembahyang sesempurna mungkin, membekalkan diri dgn solat2 dan amalan2 sunat, berpegang teguh pd ajaran Al-Quran.

aku hanya mempunyai hr ini untk hidup, dan aku akn memastikan bhw aku menanamkn dlm ht ku semua nilai keutamaan dan mencabut darinya pohon2 kejahatan serta ranting yg berduri, tak kira sifat takbur, buruk sangka, dan lain2.

"hr ni kepunyaan aku" merupakan ungkapan plg indah dlm kamus kebahagiaan, kamus bg mereka yg ingin menikmati hidup yg plg indah.

0 comments: